Mixed media Dreamcatcher

Tak jak jsem vám slíbila v minulém článku, dnes vám přináším postup při výrobě mixed media lapače snů. Projdeme si postup společně a na konci článku najdete dotazy, které mi daly členky našeho Paper Garden týmu. Mimochodem, nejzvědavější byla Dianka :)


Mixed media není složitá technika, ačkoliv si to spousta lidí myslí, a může je to odradit. Je to ovšem technika náročná na čas :) Já si na začátek vždycky ráda nachystám veškeré pomůcky a materiál, o kterých si myslím, že bych je mohla potřebovat. Může se stát, že něco z toho nevyužiju, nebo naopak v průběhu tvorby mě napadne použít něco jiného.


Když jsem měla vše nachystáno, pustila jsem se do tvoření. Většinou mám trochu představu o tom, co chci, aby vzniklo, ale ta představa se v průběhu vyvíjí různými směry. Jelikož jsem věděla, že chci základ lapače nabarvit, začala jsem s ním. Nejprve jsem ho natřela bílým gessem. To zabralo celkem dost času kvůli všem záhybům na lapači a peříčkách. Gesso překryje barvu chipboardu a zároveň nachystá podklad pro barvení. Takže barvy se nevpíjí do dřeva a krásně drží.


Taková malá vychytávka okoukaná z videí Marty Lapkowske- krabice s hadříkem vevnitř. Sprejování v krabici ochrání vaší pracovnu :)



Když barvy uschnuly, použila jsem krakelovací pastu- ta vytvořila efekt popraskání.


Vnitřní kruh do lapače jsem si vytvořila, zatímco všechno schlo. Vystřihla jsem si kruh z papíru z kolekce Kara&Lina. Ten jsem celý natřela průhledným gessem a usušila horkovzdušnou pistolí. Gesso opět papír nachystá na další práci, nepropouští barvu a s barvou se lépe pracuje. Potom jsem přes šablonu nanesla texturovací pastu. Pomocí 3D matte gelu jsem na papír přilepila gázu a krajku.Všechno jsem ještě nakonec znovu přetřela čirým gessem.


No a potom začala nejzábavnější část, kterou mám úplně nejraději-zdobení. Papír jsem nabarvila pomocí sprejů. Tentokrát jsem ale nesprejovala. Vzala jsem si rozprašovač s vodou a papír jsem jemně postříkala. Poté jsem pomocí štetce nabírala barvu z lahviček a různě jí rozmíchávala po papíru. Vůbec se toho nemusíte bát, protože nakonec stejně většina toho není vidět :) Když jsem byla spokojená, tak jsem papír usušila horkovzdušnou pistolí. Potom jsem použila razítko od 13@rts a Archival ink a různě jsem papír potiskala. Nahoru jsem rozmístila visačky z kolekce Northern lights od 7Dots studio a také květiny vystříhané z květinového papíru Kara&Lina. Na papír jsem pomocí 3D matte gelu přilepila základ lapače.


Na tento nachystaný základ jsem přilepila papírová brčka, další visačky a hlavně moje oblíbené magnolie v růžové a bílé barvě. Magnolie jsem doplnila modrými kvítky a maličkými poupátky růží. To vše jsem ještě doplnila buttonkem s nápise Dream big. Největší panika nastala při dávání průchodek. Bála jsem se, abych to nepokazila. Nakonec vše dobře dopadlo. Do průchodek jsem navázala kroucené provázky a přivázala jsem na ně peříčka. Mimochodem, zadní stěnu jsem vyztužila kartonem a dalším papírem z kolekce Kara&Lina, aby zůstal lapač krásně rovný a byl pevnější.


Tak co vy na to? Nakonec to nebyla tak komplikované, že? Vyzkoušíte si mixed media také? :)


A ještě jeden tip bych pro vás měla- na trénování mixed media techniky jsou nejlepší zahraniční soutěže :)

Tak a teď k otázkám našeho design teamu.
Dianka: Mně by zajímalo, jestli jsi to dřevo nějak impregnovala? Co je to za barvy a jak to, že z toho nemáš jeden velký hnědý flek? Kolik jsi toho cca spotřebovala? Proč lepíš krajku 3D matte gelem a potom to ještě přetíráš gessem?
Míša: Dřevo jsem natřela gessem, jinou impregnaci jsem nepoužila. Barvy jsou ze zahraničí, jsou to spreje, ředitelné vodou. Proč z toho nemám hnědý flek? No, asi proto že jsem šikovná :) Spotřebovala jsem od každého produktu trochu, nedá se to odhadnout. Barvy jsou celkem syté, navíc jsem je na papíru ředila s vodou. Krajku lepím 3d matte gelem, protože po uschnutí není vidět a je to moje nejoblíbenější lepidlo na všechno. Drží s ním i kovové věci. Průhledným gessem jsem to přetřela proto, aby krajka nenatáhla tolik barvy do sebe, ale aby barva spíše zůstala "nahoře".

Monča: Mně by zajímalo, jestli to byl polotovar nebo jsi vše vyráběla sama? Peříčka jsou chipboardy?
Míša: Základ je XXL chipboard, do kterého jsem si dotvořila vnitřní kruh ze scrap papíru. Peříčka jsou součástí chipboardu.

Péťa: Mě by zajímalo, jestli jsi dopředu měla jasnou představu, že má ten lapač takto vypadat, nebo byla představa úplně jiná a postupně vzniklo toto? Co ti trvalo nejdéle? Než zaschly jednotlivé vrstvy nebo rozmisťování ozdůbek?
Míša: Úplně jasná představa nebyla, myslela jsem si, že budu spíše zdobit do půlkruhu, ale nakonec jsem zdobila svisle vpravo :) Takže se dá říct, že spíše mi to tak nějak vzniká pod rukami. Nejdelší je určitě vždycky schnutí. Proto mixed media technika trvá tak dlouho :) Nejlepší je nabarvit všechno, co potřebuje schnout a nechat to přes noc. A druhý den přijít a dozdobit a dokončit.

Erika: Mě by zajímalo, jestli jsi měla konkrétní plán při výrobě?
Míša: Konkrétní plán ani ne, spíše mám v hlavě jakousi představu, co se musí udělat kdy, abych třeba něo dala schnout a mezitím stříhala kytičky atd.

Miluška: Proč používáš barevný scrapbookový podklad, když ve výsledku skoro není vidět?
Míša: Dá se říct, že ten barevný podklad mi většinou nějakým způsobem nastaví barevnost projektu. Je to jakási základní barva, kterou třeba doplním dalšími 2 barvami.

Vipeta: Jak odhadneš kdy už je barvy dost a kdy ještě přidat? Řídíš se jen podle pocitu nebo už je to zkušenost?
Míša: Tak dá se říct, že tohle už je asi trochu zkušenost. Navíc, když je barvy hodně, použiju ubrousek a trochu uberu, když je málo, tak přidám.

Lucia: Vždy jsi spokojná s výsledkom po skončení práce? Keď sa niečo v priebehu tvorby pokazí, snažíš se to zamaskovať alebo začneš od začiatku alebo sa necháš prekvapit ako to nakoniec dopadne?
Míša: Stalo se mi asi jednou, že jsem podklad pro mixed media stránku hodila do koše, jak moc se to nepovedlo. Jinak když se něco nepovede, je výhoda, že u mixed media techniky se může říct, že to tak je schválně :) a nebo to prostě zamaskovat barvou, papírem, ozdobou :)

Komentáře